12Climb – додаток для скелелазів та інтерактивний скеледром

12CLIMB cover for Ucluster

Засновники: Євгеній Козак, Олександр Редько

Розташування: Київ, Україна 

Рік заснування: 2019

Website / Facebook / Instagram / LinkedIn / YouTube

12CLIMB LOGO

Євгеній Козак, СЕО 12Climb, вже 15 років займається скелелазінням. В Кропивницькому, рідному місті Євгена, не було скеледрому в школі. Проте одного разу до його школи прийшов тренер, що зацікавив цим видом фізичної активності. Переїхавши до Києва, Козак вступив до Київського політехнічного інституту, де він познайомився з людьми, що розділяли його захоплення і вирішили разом зробити команду. В них ще не було власної бази, проте вони їздили на змагання і виборювали призові місця. Коли навчання закінчилось, у команди почались переговори з компаніями, які в результаті проспонсорували відкриття скеледрому в КПІ.

Тоді ж він і познайомився з майбутнім СТО компанії Олександром Редько. На той момент, їм подобалась ідея англійської компанії, що займалася розробкою стін-маршрутів для скеледрому. Проте, це були інтерактивні стіни, тобто люди публікували їх в інтернеті, ділилися один з одним, і кожен охочий міг завантажити дані, аби побудувати на стіні такий самий маршрут. В англійців була одна особливість: ця стіна була розроблена професіоналами для професіоналів, тобто початківцю було б тяжко користуватися нею.

Засновники 12Climb Євгеній Козак, Олександр Редько.

Натомість 12Climb орієнтований саме на початківців. “Завдяки проведеним дослідженням ми з’ясували, що в Європі 10% людей приходить в цей вид спорту саме зі шкільного віку”, – каже фаундер. – Тоді зародилася ідея зробити інтерактивну стіну, яка буде керуватися додатком та буде розрахована для початківців”. Для засновників це було парт-тайм роботою, адже вони працювали в великій продуктовій компанії, що займається CRM системами. Євгеній розповідає, що було великим плюсом те, що він мав свій зал, де можна було все оперативно протестувати.

Розвиток продукту

В компанії є два продукти: компактна інтерактивна стіна розміром 3х4 метри й додаток, за допомогою якого відбувається керування стіною. Перший продукт вже продано в Південну Корею, де в національній школі скелелазіння практикують всі охочі. В приміщення замовника неможливо було поставити велику боулдерингову стіну, тому інтерактивна їм ідеально підійшла. На сьогодні стіни 12Climb вже встановлено у 5 залах й 26 школах, а додатком користується 8 тисяч користувачів, половина з яких в Україні.

Інша частина продукту це програмне забезпечення, яке можна використовувати навіть якщо відсутня інтерактивна стіна: кожен маршрут відцифровують, щотижнево змінюють маршрути та вносять їх в базу. В результаті люди, які приходять займатися, сканують QR-код маршруту та залишають відгуки – з’являється реальна статистика та стає зрозумілим за що платять тим, хто будує ці маршрути.

План розвитку стартапу

Перші офіційні релізи були наприкінці 2018 року, а сам MVP в нинішньому вигляді запустився вже у 2019 році. Саме з цим продуктом компанія працює два роки.

Стартап заробляє на двох напрямках. Перший – продаж інтерактивних скеледромів. 12Climb надає всі інструкції з побудови безплатно, а також надає можливість найняти команду монтажників, котра все встановить. Друга частина заробітку – софт, який продається через підписку власників залів. У підписку входить аналітика по скеледрому та проведення змагань. Самі користувачі додатку поки що ніяк не монетизуються, проте команда 12Climb вже має ідеї, як можна продавати користувачам програми з тренуваннями.

Компактна інтерактивна стіна 12Climb.

Програмне забезпечення 12Climb використовується в Польщі, Казахстані, Білорусі, Молдові та Німеччині. В наступні 2-3 роки стартап хоче продати інтерактивні стіни у 10% шкіл України та Європи й підписати 10% залів на свій аналітичний софт. “Якщо говорити про кількість, то це 100 залів та 10 тисяч інтерактивних стін у школах, – ділиться інсайтом фаундер. –  Зараз статистика по школах Києва складає 7%”.

Маючи перший грант від Ukrainian Startup Fund, стартап має змогу розробляти програмне забезпечення й наймати програмістів, щоб швидше зростати. Команда 12Climb вже встигла зайняти місце найкращого спортивного стартапу на хакатоні Мінспорту, а минулого року успішно випуститися з eō Business Incubators.

Сьогодні команду 12Climb найбільше радує можливість популяризувати скелелазіння. На щастя, у дітей та дорослих є неабиякий інтерес до цього виду спорту.